Ensayo SGEL
Textos y aprendizaje de lenguas Elementos de lingüística textual para profesores de ELE to jedna z pozycji z serii dydaktycznej dla nauczycieli języka hiszpańskiego jako obcego zatytułowanej Ensayo SGEL.
Przedstawia one różnorodne materiały dydaktyczne. Textos y aprendizaje de lenguas Elementos de lingüística textual para profesores de ELE to obszerne przedstawienie koncepcji językoznawstwa tekstowego. Dołączono w nich zadania ułatwiające ich przyswojenie.
Praca składa się z 6 rozdziałów kończących się seria praktycznych zadań z krótką refleksją dotyczącą uczenia się i nauczania ELE. Do książki dołączona jest bibliografia.
Pozostałe prace z Ensayo Sgel to:
- Enseñanza de gramatica avanzada ELE Criterios y recursos,
- Manual de formación para profesores de ELE,
- Aprendizaje y enseñanza del español con fines específicos,
- Lengua española y comunicación,
- Aspectos del español actual. Descripción, enseñanza y aprendizaje,
- Comunicación en ámbitos académicos y profesionales,
- La enseñanza de idiomas en los últimos cien ańos Metodos y enfoques.
Lengua española y comunicación jest częścią serii materiałów dydaktycznych dla nauczycieli języka hiszpańskiego jako obcego Ensayo SGEL.
To unowocześnione wydanie zbiera obszerny wybór przykładów specyficznego użycia języka zarówno w komunikacji pisemnej jak i audiowizualnej.
Jego autorzy opisują i analizują te przypadki, aby pokazać prawidłowe formy.
Książka podzielona jest na trzy części:
- Pierwsza prezentuje najbardziej charakterystyczne cechy języka komunikacji w redakcjach mediów. Wyraża refleksje na temat posługiwania się elementami z innych rejestrów językowych i kwestie norm i użycia najczęściej występującego słownictwa.
- Druga część objaśnia na wybranych przykładach w celu pokazania, że pisząc poprawnie można uniknąć wtrąceń z innych języków.
- Trzecia część zawiera liczne ćwiczenia praktyczne wraz z ich rozwiązaniami aby służyć pomocą wszystkim niezależnie od tego czy język hiszpański jest ich językiem ojczystym czy drugim.
- Na końcu dołączona jest bibliografia.