Przyczepne historie Chip Heath & Dan Heath
Książka Przyczepne historie autorstwa Chipa i Dana Heathów to przewodnik po tym, jak tworzyć treści, które są łatwe do zapamiętania i zrozumienia. Autorzy przedstawiają sześć kluczowych elementów, które sprawiają, że historia jest przyczepna.
Co to są za elementy?
- Sedno: Ważne jest, aby przekaz był jasny i zwięzły. Odbiorcy powinni być w stanie zrozumieć, o co w nim chodzi, bez konieczności głębokiego analizowania.
- Umyślne zaskoczenie: Historia powinna być w jakiś sposób zaskakująca. To przyciąga uwagę odbiorców i sprawia, że są bardziej zaangażowani.
- Konkretyzacja: W jaki sposób można pomóc odbiorcom zrozumieć przekaz i na długo go zapamiętać?
- Cenione źródło: Jak przekonać odbiorców, by uwierzyli w twój przekaz?
- Emocje: Jak sprawić, aby twój przekaz stał się ważny dla odbiorców?
- Storytelling: Jak sprawić, aby odbiorcy zaczęli wprowadzać w czyn twoje idee?
Przyczepne historie to książka bogata w praktyczne przykłady, które ilustrują przedstawione przez autorów zasady. Autorzy analizują między innymi historię o tym jak władzom Teksasu udało się przekonać młodych kierowców, żeby przestali zaśmiecać pobocza czy plan opracowany przez trenerów NBA, który miał na celu uzmysłowić zawodnikom zagrożenie związane z AIDS.