Coaching educativo Las emociones, al servicio del aprendizaje.
Jest to książka przede wszystkim dla nauczycieli języka. Opis autentycznego doświadczenia autorów i oferta zastosowania coachingu edukacyjnego w klasie i w środowisku akademickim.
Jak mówią autorzy:
„Model coachingu edukacyjnego, który proponujemy w tej książce, zapewnia inne, innowacyjne podejście, skoncentrowane na emocjach, które zwraca szczególną uwagę na to, w jaki sposób nawiązuje się więź między nauczycielem a jego uczniami. Wychodząc z założenia, że wśród różnych ról, jakie nauczyciel pełni w klasie, jest jedna, która do tej pory była mało zbadana: jego rola lidera, który kieruje grupą klasową i która obejmuje dwie ważne funkcje.
Z jednej strony stworzenie struktury sprzyjającej uczeniu się; z drugiej strony ułatwi procesy emocjonalne i grupowe, które to umożliwiają. Wiemy, że grupy, aby były skuteczne, potrzebują liderów, którzy wiedzą, jak umieścić wszystkich swoich członków w aktywnej roli do współpracy, delegując im funkcje i pozwolić im objąć przywództwo.
Jeśli pozwolimy uczniom przyjąć tę bardziej aktywną rolę w ich edukacji, pomożemy im w uczeniu się przez całe życie, stwarzając im warunki do nauki samodzielnego myślenia, niezgadzania się, wyróżniania się z grupy, a także tolerowania i szanować innych.
Nauczenie ich rozwijania przywództwa, przyjmowania bardziej aktywnej roli w grupach i znajdowania pomysłowych rozwiązań wyzwań.
Aby wprowadzić tę zmianę, konieczne jest przede wszystkim, aby nauczyciele odczuli potrzebę przeglądu i pracy nad własną inteligencją emocjonalną, empatią, umiejętnością słuchania, samowiedzą, umiejętnością poznawania innych i własnymi możliwościami przy