Teoría y metodología para la enseñanza de ELE III Programación y diseño de unidades didácticas to trzeci tom serii dla nauczycieli. Jest aktualną i nowatorską pracą poświęconą metodologii nauczania języka hiszpańskiego jako obcego. Jest skierowana do nauczycieli lub osób planujących uczenie j.hiszpańskiego jako obcego.
Oferuje szczegółową i dydaktyczną ekspozycję każdej treści na solidnych podstawach naukowych.
Zawiera, jako kolejną nowość, kompletną sekwencję pedagogiczną z rygorem metodologicznym. Przedstawia teoretyczne podstawy każdego tematu. Podaje propozycje dydaktyczne do opracowania w klasie ELE.
Dołączone są testy i narzędzia oceny. Dodatkowo tematy do refleksji i poszerzenia oraz wybraną bibliografię z adnotacjami.
Nad tą kolekcją pracował zespół kilkunastu autorów. Wstęp napisali: Marta Baralo Ottonello, Ernesto Martína Perisa, Salvador Gutiérrez Ordóñez i José J. Gómez Asencio.